"Zakoduj Swoją Przyszłość"
W ramach realizacji projektu uczniowie z dwóch szkół poznają zasady programowania w języku Python.(jest to język, w którym np. stworzono serwis Youtube). Tematyka dostosowana jest do wieku dzieci i ich umiejętności. Nauka Pythona prowadzona jest od podstaw. Zajęcia prowadzone są raz w tygodniu w wymiarze 3 x 45 minut, dla grupy 10-15 uczniów. Zajęcia odbywają się w ramach działalności Fundacji „Inventor”, a środki na organizację zajęć pochodzą z dotacji z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich – Małopolska. Zajęcia dla dzieci są bezpłatne.
"Oswoić Pythona"
Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych uczniów przez wdrożenie ich do sprawnego posługiwania się językiem Python, do
rozwiązywania szkolnych "problemów" z matematyki(tworzenie aplikacji "matematycznych") a także wykształcenie umiejętności
tworzenia prostych gier.
Bezpośrednio w projekt będą zaangażowane dzieci biorące udział w zajęciach z podstaw algorytmiki a przede wszystkim nauki programowania. Będą to dzieci z klas 5-8 szkoły podstawowej(2 grupy 15 osobowe z dwóch szkół) .Zajęcia będą się odbywały dwustopniowo. Pierwszy etap, to zajęcia z podstaw algorytmiki, logiki i nauki programowania w języku Python. Drugi etap to pogłębianie wiedzy z dziedziny programowania w języku Python oraz wykorzystanie tej wiedzy w praktyce.
Projekt
sfinansowano ze środków Fundacji PZU”.
"Ze Scratchem w świat gier".
Projekt realizowany w Szkole Podstawowej w Wielogłowach, skierowany jest do uczniów klas 4-8. Podczas 20 godzinnych zajęć, dwie grupy uczniów poznają zasady programowania tworząc gry komputerowe według własnego scenariusza. Projekt współfinansowany jest ze środków Funduszu Inicjatyw Obywatelskich.